الگوی بانک-بیمه، بهعنوان یکی از راهکارهای نوین همافزایی در صنعت خدمات مالی، با هدف گسترش دسترسی، افزایش بهرهوری، و ارتقای تجربه مشتری شکل گرفته است. با وجود ظرفیت بالای این مدل برای توسعه بازار، میزان موفقیت آن بهشدت به تفاوتهای بیننسلی در رفتار مالی و ترجیحات فناوری وابسته است. در مقاله ای که به قلم دکتر وحید نوبهار در وبگاه تازه های بیمه ایران و جهان پژوهشکده بیمه مرکزی منتشر شده، با تمرکز بر نسلهای مختلف از نسل انفجار جمعیت تا نسل زد، نگاهی تحلیلی به میزان پذیرش این الگو در میان گروههای سنی گوناگون دارد و بر اهمیت شناخت دقیق نیازها و انتظارات هر نسل برای طراحی مؤثر راهبردهای بازاریابی بانک-بیمه تأکید میورزد.